donderdag 30 juli 2020

Commissievergaderingen digitaal te volgen

De commissievergaderingen van juni 2020 vonden plaats achter gesloten deuren. Inwoners hadden niet de mogelijkheid om naar het gemeentehuis te komen voor deze vergaderingen. Ze hadden daarnaast géén enkele gelegenheid om iets te zien of horen wat er besproken werd. D66 betreurde deze zaak en stuurde een mail naar burgemeester Désirée Schmalschläger.

Voor de commissievergaderingen van juni was het te laat, een gemiste kans voor de democratie, maar gelukkig heeft de gemeente Leudal nu besloten om de komende commissievergaderingen toch te gaan uitzenden! D66 Leudal is blij dat de aanstaande commissievergaderingen, die plaatsvinden op 14, 15 en 16 september 2020 wel te volgen zullen zijn voor inwoners.

De gemeente Leudal schrijft in Ibabs (het digitale vergadersysteem): ”Niet openbaar toegankelijk i.v.m. maatregelen coronavirus. De commissievergadering wordt in verband daarmee in beeld en geluid via het internet uitgezonden”.

Goed gemeentebestuur

D66 Leudal wil samenwerken in de gemeenteraad.
In projecten de zaken praktisch oppakken en luisteren naar ieders mening. D66 wil graag besturen met betrouwbare en deskundige bestuurders.