donderdag 16 juli 2020

Uitstel van terrashuur

Vorig weekeinde werd bekend dat de gemeente Leudal zonder enige compensatie of begeleidend schrijven de facturen voor de terrashuur in Leudal had verstuurd naar horecaondernemers.

Bij een aantal horecaondernemers schoot deze factuur dan ook in het verkeerde keelgat. D66 Leudal stelde bij monde van raadslid André Kierkels vragen aan het college van B&W. De vragen zijn nog niet beantwoordt maar wel is er een brief (klik hier om deze te lezen) gekomen n.a.v. contact met KHN Leudal.

• De uiterste betalingstermijn is verlengd t/m 1 november 2020.
  • Het college bekijkt later dit jaar of er sprake kan zijn van compensatie (hierin wordt de landelijke lijn gevolgd).
  • In een gesprek met KHN Leudal heeft wethouder Verlinden aangegeven na de zomervakantie graag het gesprek aan te gaan om de relatie met horecaondernemers te verbeteren.

D66 Leudal blijft de ontwikkelingen volgen!

Economisch goed beleid

D66 wil een goed gebruik van onze belastingcenten. Eerst een visie, dan kijken of dit haalbaar is en dan laten uitvoeren door onze ambtenaren. Een voor bedrijven aantrekkelijke gemeente is belangrijk voor de economie in Leudal.