woensdag 16 mei 2018

Raadsvragen over salaris van de tijdelijk gemeentesecretaris

D66 heeft vragen gesteld over het salaris van de tijdelijk gemeentesecretaris. D66 ondersteunde namelijk eerder samen met Ronduit Open, Samen Verder en Leudal Sociaal een motie waarin geëist werd dat er zo snel mogelijk een einde moet komen aan het tijdelijke dienstverband van de huidige ad-interim gemeentesecretaris. Die raakte niet alleen in opspraak door zijn activiteiten voor de organisatie Avatar, maar ook door een meer dan riant salaris.

Fractievoorzitter Robert Martens wil nu weten of het college al iets gedaan heeft met die motie. Het maximum van 187.000 euro per jaar, dat bepaald wordt door de WNT (Wet Normering Topinkomens), geldt met ingang van de 13e maand dat een ad-interim werkzaam is. ‘Bekkers werkt inmiddels al dertien maanden, dus ook daarom zou zijn salaris nu lager moeten zijn’ betoogt Martens in VIA Leudal. Martens hoort echter niets van het college, reden waarom hij nu raadsvragen gesteld heeft over het onderwerp.

Lees hier de raadsvragen