maandag 17 augustus 2015

D66 signaleert onduidelijkheid over bijzonder onderwijs in Leudal

In juli stelde het College van Leudal nog de drie scholen voor speciaal onderwijs (De Ortolaan in Heythuysen, De Lataste in Horn en De Widdonck in Heibloem) ‘graag voor Leudal te willen behouden’. Nu blijkt uit een online vacature dat er tóch plannen voor samenvoeging zijn.

Fractievoorzitter Rens Raemakers vraagt het College om opheldering en verzoekt voortaan eerlijker te communiceren richting de inwoners.

Lees hier de vragen die D66 heeft gesteld aan het College.

Op 27 augustus heeft het college het volgende antwoord gegeven:
“Naar aanleiding van uw raadsvraag van 16 augustus j.l., waarin u attendeerde op de publicatie van de gemeente Leudal betreffende het vermeende verdwijnen van een school voor speciaal onderwijs in Leudal en het vestigen van asielzoekers op betreffende locatie en de schijnbare tegenstelling op deze publicatie in de vacaturetekst voor een (tijdelijke) beleidsmedewerker welzijn en onderwijs, berichten wij u dat de vacaturetekst voor dit onderwerp niet correct is. Wij betreuren deze vervelende samenloop van omstandigheden en schijnbaar tegenstrijdige communicatie.”
D66 zal het onderwerp in de commissie Sociaal aan de orde stellen.